V tomto článku se znovu vrátíme k výzvě Inkubace vývoje, po číslech a výstupech tu nyní máme pohled našich příjemců. Jak hodnotí naši výzvu, jak se jim pracovalo s designérem a co nám vzkazují? To vše se dočtete níže.
- Jak hodnotíte nastavení výzvy?
V tomto období jsme poprvé rozdělili projekty na tzv. inkubační a realizační. V inkubační výzvě měli příjemci prostor do hloubky prozkoumat problém a ověřit životaschopnost řešení, v realizační fázi ho pak testují na větší škále.
- Nejdříve jsem nastavení celého systému výzev nechápal, nicméně právě realizace inkubační fáze a velmi podrobná analytická část nám pomohla velmi dobře definovat výsledek projektu a ještě ověřit funkčnost. Ověřili jsme si, že původní myšlenka ne zcela dobře splňovala naše představy, kdybychom toto neověřovali a ihned došlo k implementaci a vývoji celého systému „vážné hry“, mohli bychom dojít během realizace do slepé uličky.
- Jak hodnotíte designový proces?
Přístup designu služeb, tedy hluboké poznání problému a testování různých řešení, byl nedílnou součástí každého projektu.
- Jak se vám pracovalo s designérem?
Projekty měly možnost najmout si služby externího designéra, který je celým procesem provázel.
- Využili jsme designera služeb pro mapování potřeb i samotný návrh pilotu služby. Po otestování služby jsme provedli s designerem vyhodnocení a redesign, který jsme znovu odpilotovali. Designer nám provedl celým procesem a bylo to velmi prospěšné.
- Konstruktivní kritika námi vyvíjených služeb, second opinion. Safari službou a mystery shopping s následným inovačně-designérským workshopem. One-to-one předáváni know how člence našeho týmu. Specifické konzultace k daným krokům inovace. Musím přiznat, že mne spolupráce velice pozitivně překvapila a vhled do designu služeb obohatil celý náš tým a tyto znalosti si s sebou neseme dále.
- Plánujete v aktivitách projektu pokračovat?
Když dopodrobna prozkoumáte problém, a dobře ověříte funkčnost a udržitelnost řešení, zvyšuje tím šance, že vaše aktivity neskončí s projektem.

- Co si z projektu odnášíte do další činnosti?
- Významnost zapojení HCD do aktivit pro cílovou skupinu.
- Nový pohled na designování služeb.
- Větší zaměření na uživatele námi vyvíjených služeb. Uživatelské testování. Uvědomění si toho, že námi designované služby jsou živé a mohou se měnit a upřesňovat podle aktuálních potřeb cílových skupin.
- Důležitost empatického výzkumu, zkušenost s ověřováním účinnosti.
- Především práci s cílovou skupinu, její důležitost a vnímání a práci s ní, celý proces bych naprosto obohacující, měl toto zažít každý a mít to v pravidelném okénku při své činnosti s klienty.
- Větší zaměření na uživatele námi vyvíjených služeb. Uživatelské testování. Uvědomění si toho, že námi designované služby jsou živé a mohou se měnit a upřesňovat podle aktuálních potřeb cílových skupin.
- Způsob práce rozděleného na např. šestitýdenní cykly, inovační nástroj, obecně rozhovor jako nástroj práce s klientem, nové IT nástroje.
- Jak se vám s námi spolupracovalo?
- Co byste nám chtěli vzkázat?
- Děkujeme, že je s Vámi dlouhodobě dobrá spolupráce a že se díky Vám posouváme v řadě oblastí dopředu.
- Oceňujeme průběžnou spolupráci s MPSV, hodně pomáhá jako kompas při realizaci projektu, a zároveň oceňujeme propojení s dalšími projekty a společná vzdělávání.
- Spolupráce byla pro nás přínosná a obohacující, oceňuji společné setkání s dalšími příjemci projektů i to pomohlo v mnoha pohledech při tvoření a práci.
- Děkujeme za spolupráci s týmem z MPSV i z designerovi služeb, spolupráce byla velmi aktivní a přínosná pro rozvoj naší organizace.
Tímto s hodnocením výzvy Inkubace vývoje ještě nekončíme. Příště se můžete těšit na zamyšlení, co si z celého procesu odnášíme my.